Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání řízení mateřské školy v Anglii a v České republice
MELIS, Paloma Maya
Bakalářská práce se zaměřuje na srovnávání předškolních vzdělávacích systémů v Anglii a v České republice. Obsah teoretické části stručně charakterizuje předškolní vzdělávání v České republice a v Anglii, jeho historii, organizaci a cíle v mateřských školách. Taktéž jsou zde kapitoly věnující se kurikulárním dokumentům, srovnávací pedagogice a aktuálním problémům v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou zmíněny použité metody kvalitativního výzkumu, rozhovor a pozorování. Dále se zabývá popisem dvou vybraných mateřských škol, jedné z České republiky a druhé z Anglie.
Povinná školní docházka napříč vzdělávacími systémy v Belgickém království
Vávrová, Zuzana ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat studiem vzdělávacích systémů ve třech společenstvích Belgického království - ve Vlámském, Valonském a Německy mluvícím společenství. Podrobněji se zaměří na povinnou školní docházku těchto vzdělávacích systémů. Teoretická část práce se bude věnovat definici srovnávací pedagogiky, jejímu významu a metodologii. Přiblíží pojmy vzdělávací systém a jeho srovnávání a povinná školní docházka. V další části bude stručně představeno Belgické království jako stát se specifickým uspořádáním. Praktická část diplomové práce se bude formou kvalitativního výzkumu, konkrétně studie, zabývat třemi školskými systémy v Belgii. Cílem práce je provést analýzu a komparaci méně známých vzdělávacích systémů a vyhodnotit jejich funkčnost pomocí srovnání vzdělávacích výsledků dosahovaných ve školách různých společenství v Belgii. Dále také poukázat na výhody a nevýhody autonomie jednotlivých školských systémů a jejich komparace. KLÍČOVÁ SLOVA povinná školní docházka, vzdělávací systémy, srovnávací pedagogika, primární vzdělávání, sekundární vzdělávání, komparace, edukace
Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku
Horová, Lucie ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma Předškolní vzdělávání, výchova a péče v Nizozemsku přináší vhled do fungování institucí, které v Nizozemsku pečují o děti ve věku od 0 do 6 let. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o Nizozemsku spolu s podmínkami fungování rodinné politiky. Hlavní část teoretické části je věnována charakteristice vzdělávacího systému a jednotlivých druhů institucí, které zajišťují vzdělávání, výchovu a péči o děti v předškolním věku. Kromě principu fungování institucí je zde objasněno legislativní ukotvení předškolního vzdělávání spolu s personálním zajištěním chodu institucí. Na závěr teoretické části je pojednáno o aktuálních otázkách a problémech předškolního vzdělávání v Nizozemsku. V empirické části diplomové práce jsou představeny případové studie čtyř předškolních institucí v Nizozemsku, kde každá z nich reprezentuje jeden typ institucionální péče o dítě v předškolním věku. Každá zkoumaná instituce je podrobně analyzována z hlediska strukturní i procesuální stránky jejího fungování. Cílem práce je zmapovat, popsat a komparovat čtyři typy institucionální péče o dítě v předškolním věku v Nizozemsku. K tomu byly využity metody: obsahová analýza dokumentů, polostrukturované rozhovory s vedoucími pracovníky a pedagogy vybraných institucí a nezúčastněné pozorování. Veškeré...
Vzdělávání učitelů ve vybraných zemích
Škoda, Jan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krámský, David (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním vzdělávání učitelů vyššího sekundárního stupně ve vybraných zemích včetně České republiky. Jejím cílem je analýza požadavků na profesionální kvalifikaci pedagogických pracovníků a další vzdělávání pedagogických pracovníků. Ve vybraných zemích je zkoumána především související legislativa, správní struktura a základní principy vzdělávání učitelů působících následně na vyšší sekundární úrovni vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První část specifikuje prostředí jednotlivých zemí z různých hledisek (Česká republika, Anglie a Wales a Finsko) a dále vzdělávání učitelů v jednotlivých zemích. Dotčené země jsou popisovány na obecné úrovni (geografické umístění, politické uspořádání, sociální, kulturní a ekonomická situace). Tento nástin vývoje a stavu dané společnosti přispívá k pochopení jednotlivých vzdělávacích systémů. Vybrané země se vyznačují značnou geografickou vzdáleností a zároveň odlišným historickým vývojem. Obecná charakteristika zemí je doplněna o specifikaci legislativy a správní struktury. Díky analýze těchto zemí můžeme posuzovat příčiny a důsledky rozličných faktorů, které mohou ovlivňovat vzdělávání učitelů. Druhá část je prakticky orientována a zaměřuje se na srovnání vybraných zemí a vymezení základních faktorů, které mají vliv na...
Porovnání předškolního vzdělávání v České republice a ve Španělsku
BRABCOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá porovnáním a zjištěním rozdílů vzdělávacích systémů předškolní výchovy v České republice a ve Španělsku. Teoretická část obsahuje kapitoly věnující se srovnávací pedagogice a popisu předškolního vzdělávání v Evropě, České republice a Španělsku. V praktické části jsou popsány použité metody kvalitativního výzkumu, pozorování a rozhovor. Také jsou zde vybrány dvě konkrétní mateřské školy. První mateřská škola ve vesnici Dolní Heřmanice v České republice a druhá ve vesnici Deia na španělském ostrově Mallorca.
Chemické vzdělávání ve Skotsku - výuka chemie na středních školách a vzdělávání učitelů chemie
Laburdová, Jiřina ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Česká republika (ČR) a Skotsko se umisťují na srovnatelných pozicích v mezinárodních srovnávacích testech. Vzdělávací systémy těchto zemí jsou ale velmi rozdílné. Tato práce se zaměřuje se na tři hlavní oblasti: 1) skotské vzdělávání z hlediska vyučovacích metod, propojení s praxí a uplatnění absolventů 2) studium chemie a učitelství chemie na univerzitě 3) výuku chemie ve vyšších ročnících střední školy, konkrétně na učební plány, státní závěrečné zkoušky a jejich proměnu v rámci nového kurikula Curriculum for Excellence. Bylo využito komparace učebních plánů, závěrečných zkoušek, výročních zpráv OECD, vládních publikací a také vlastních poznatků ze dvou dlouhodobých zahraničních pobytů - studijního pobytu na univerzitě ve Skotsku a pracovního pobytu na střední škole v Anglii. Byla provedena analýza skotské písemné státní maturity z chemie Higher a její testování na studentech českých středních škol a hodnocení této zkoušky studenty učitelství chemie a učiteli chemie. Výsledky ukazují, že čeští studenti jsou vzděláváni v jiných oblastech než skotští a jsou zvyklí na jiný způsob testování, který vyžaduje více znalostí a méně kritického myšlení. Výuka chemie ve Skotsku klade větší důraz na propojení témat s reálným životem a na zařazování nejnovějších vědeckých poznatků. V rámci práce byly proto zanalyzovány...
Pojetí a struktura oborů cizojazyčných filologií v ČR a ve Francii
KOHOUTOVÁ, Jana
Tématem mé bakalářské práce je pojetí a struktura oborů cizojazyčných filologií v České republice a ve Francii. Cílem práce je srovnat pojetí a strukturu oborů cizojazyčných filologií na vzorku vybraných filozofických fakultách v České republice a na Jihobretaňské filozofické fakultě humanitních a sociálních a věd. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. V první se zaměřím na srovnávací pedagogiku, jejíž náplní je mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Zmíním se o vytváření Evropského vysokoškolského prostoru, o současném stavu terciárního školství ve dvou vytyčených zemích a o procesu akreditace a o vývoji tradičních západních filologií v České republice. V druhé části se zaměřím na konkrétní srovnávání oborů anglistiky, germanistiky a romanistiky na vybraných českých univerzitách v komparaci s francouzskou univerzitou UBS v Lorientu.
Jazykové vzdělávání v zahraničí
BILANSKÁ, Květa
Abstrakt Jazykovému vzdělání je v současné době kladen stále větší důraz. Angličtina je jedním z nejvíce preferovaných vyučovacích jazyků nejen v Evropě, ale i v České republice. Globalizace světla přináší stále větší tlak na standardizaci výuky cizích jazyků. Sjednocování stylu a způsobu výuky v Evropě a ve světě přináší i svá negativa a to je např. potlačení výuky jiných jazyků než angličtiny. Bylo vytvořeno několik dokumentů, které se zaměřují na analýzu a tvorbu doporučení pro výuku jazyků. V Evropě je nejvýznamnějším dokumentem Společný evropský referenční rámec pro jazyky, který stanovuje stupně znalosti cizích jazyků na A, B a C a dále popisuje, jakou úroveň by měli studenti mít po absolvování konkrétních ročníku školy. Jedním z nástrojů podporující výuku cizích jazyků ve školách je vzdělávání typu CLIL (výuka odborného předmětu prostřednictvím cizího jazyka). Během historie byly srovnávány různé styly a postoje k výuce nejen cizích jazyků v různých zemích. K tomu účelu vznikla srovnávací pedagogika, která mapuje a komparuje jednotlivé vzdělávací systémy. Po druhé světové válce vzniklo mnoho organizací zabývající se srovnávací pedagogikou. Různé státy mají rozdílné požadavky pro učitele cizích jazyků. Česká republika vychází z jazykové politiky Evropské Unie. Cílem Evropské unie v rámci politiky v oblasti vzdělávání a odborné přípravy tedy je, aby každý občan EU kromě svého mateřského jazyka ovládal dva další jazyky. K dosažení tohoto cíle se mají děti ve škole od raného věku učit dvěma cizím jazykům. Česká republika je ve svém postoji k výuce cizích jazyků na obdobné úrovni jako většina evropských států. S výukou cizích jazyků se v ČR povinně začíná ve 3. třídě základní školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.